سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیر چیست؟فروش انواع قیر در کرج

نظر

قیر چیست؟فروش انواع قیر در کرج:قیر چیست؟ قیر ماده ای است مرکب و بسیار پیچیده که از دیر باز توسط بشر شناخته شده بوده است و در ساخت وسایل ساختمانی و تزیینی، ساخت پروتزهای مصنوعی، ضد آب کردن کشتی و حتی مومیایی کردن مورد استفاده قرار می گرفته است. قیر بصورت طبیعی از زیر پوسته زمین بصورت چشمه، دریاچه و معادن سطحی به شکل جامد و مایع رخ می نماید. در واقع، این قیر طبیعی بود که در گذشته توسط نیاکان بشر مورد استفاده قرار می گرفت و در اواخر قرن نوزدهم در راهسازی مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت با کشف نفت و پالایش آن و ایجاد پسمانده قیر، مسیر برای استفاده وسیع قیر در راهسازی باز شد. رویه های آسفالتی ساخته شده به کمک قیر امروزه راههای بسیار هموار و ایمن برای خودروهای سبک و سنگین و باندهای فرود با کیفیت برای نشست و برخاست هواپیماها و حتی زیرسازی های ریل بسیار خوبی برای قطارها فراهم می آورد. عایق های رطوبتی ساختمانی و کاربردهای صنعتی مانند پوشش های حفاظتی لوله های خطوط انتقال نفت و گاز و خطوط انتقال نیرو همگی حاکی از قابلیت پوشش دهی و ضد آب بودن قیر دارند.

قیر چیست؟فروش انواع قیر در کرج

انواع قیر:قیر استخراج شده از نفت یا سنگ های معدنی مخصوص که قیر خالص نامیده می شود و برای کاربرد های مختلف تحت فرآیندهای دیگر قرار می گیرد دارای انواعی است که مهمترین آنها عبارتند از :

 قیر طبیعی:برخی از انواع قیر در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن در اثر گذشت سال های بسیار زیاد به دست می آید که به آن قیر طبیعی می گویند  و با نام یوانیتایت شناخته می شود و دوام آن بیش از قیر های نفتی است. این قیر به نام قیر دریاچه ای نیز نامیده می شود و نمونه آن دریاچه قیر بهبهان در ایران و دریاچه قیر تیرینیداد در آمریکا  می باشد.

عایق قیری

قیر چیست؟فروش انواع قیر در کرج

قیر دمیده یا قیر اکسیده: قیردمیده از دمیدن هوای داغ 200-300 درجه به قیر خالص در مراحل نهایی پالایش یا قیر خالص حل شده در روغن های معدنی به دست می آید. درجه نفوذ قیر دمیده کمتر و درجه نرمی آن بیشتر از قیر خالص اولیه است. قیر دمیده در گرمای زیاد دارای خاصیت چسبندگی بیشتری نسبت به قیر خالص اکسید نشده دارد.از قیر دمیده برای ساختن لایه های آب بندی  پیش ساخته ( مقوا و شمع قیری ) اندودهای آب بندی ,رنگهای ضد آب ,اندودن لوله و مانند اینها استفاده می شود.

قیر مخلوط یا محلول:قیر مخلوط به مخلوطی از قیر و یک حلال مناسب (مثلاً نفت سفید یا بنزین) گفته می‌شود. این قیر در درجه‌ حرارت محیط مایع است و یا با حرارت کمی به مایع تبدیل می‌شود. قیر مخلوط در انواع آسفالت‌های پوششی و ماکادامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرعت گیرش یا سفت شدن این نوع قیر بستگی به نوع محلول دارد. به‌طور مثال به دلیل سرعت بالای تبخیر بنزین، قیر حل شده در بنزین سریع‌تر سفت می‌شود. این قیر، اصطلاحا قیر تندگیر (RC) نامیده می‌شود. همچنین قیرهایی که در نفت حل شده‌اند، قیر کندگیر (MC) نامیده می‌شوند و به قیرهایی که در نفت گاز یا نفت کوره حل شوند، نفت دیرگیر (SC) گفته می‌شود. قیرهای محلول بر اساس درجه گرانرویشان طبقه بندی می شوند.

 از جمله ویژگی های قیر محلول می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 1:عدم نیاز به وسایل گرم کردن قیر به هنگام کاربرد 2:تجزیه شدن قیر در حرارت بالا 3:سرد شدن قیر در هنگام کار 4:نفوذ مناسب در مواد معدنی متخلخل 5:کاهش زمان عملیات در هنگام مصرف

 این قیر در انواع آسفالت های پوششی و ماکادامی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین این نوع قیر بر اساس درجه گرانروی شان درجه بندی می شوند.